Barnpassning utan blöjbyte??? Del 2

2010-11-03 @ 23:00:12

Detta är "del 2". "Del 1" hittar du här

Ringde i dag till barnpassningsansvarige. Fick bara bekräftat att de inte kommer att byta blöjor och att de inte kommer att göra några undantag. Hennes argument som hon svängde sig med i dag var återigen "vi har inte tillgång till vatten" men också "vår personal är inte utbildad" - som att det skulle behövas en utbildning för att byta en blöja. Jag sade bestämt att det är inte okej att barnen inte ska få en torr blöja när de bajsat och hon svarade då att "jag kommer inte att diskutera det här ngt mer så är det ngt mer så får du ta det med min chef", varpå jag svarade att ja det kan jag göra har du hans nummer?" Hon suckade då och sa otrevligt, som om hon inte hade numret till sin egen chef, att "ja det kanske jag har".


Lite senare får jag tag på hennes chef. Jag tar det hela från början men börjar med att säga att det är en väldigt fin service de har med barnpassning, att Sebastian trivdes väldigt bra där sist och att han tyckte om tjejen som hade hand om honom. Jag sa också att jag blivit mycket bra bemött när jag ringt receptionen och lämnat feedback men att det var lite sämre respons från barnpassningsansvarige. Mina starkaste argument är att jag har med allt som behövs för att byta en bajsblöja, att de tjejer som de tagit in för att passa barnen måste ha kommit in på meriter att de jobbat med barn förut -> vilket innebär att de har "bajsblöjesbytarkompetens", att en obytt blöja innebär dålig arbetsmiljö samt dålig lekmiljö, samt att en full blöja läcker om den lämnas obytt. Han skulle återkomma.

Som jag brukar säga, följetongen fortsätter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0