Barnpassning utan blöjbyte???

2010-11-01 @ 15:46:24

Tog med mig Sebastian sist jag var på vattengympa. Perfekt med barnpassning (från två år). Sebastian var jätteglad över att få komma med. Så fick pappa och dotter lite kvalitetstid också. En toppengrej för bara honom och mig för (som min kloka mamma sa) även om han inte är med mig när jag tränar så är det någonting som bara han och jag gör (utan Miléa). Han tyckte att det var väldigt roligt att få leka i en och en halv timme också. =) Vi åkte bil dit och vi åkte förbi stället "där tågen sover". Sebastian var helnöjd.

Allt gick bra. Han var inte ledsen när jag gick och det var ingen som hämtade mig under mitt träningspass.

MEN. När jag kom för att hämta Sebastian kände jag på en gång när jag öppnade dörren att det luktade väldigt illa. Det kände även den andra mamman som hämtade sin dotter. Sebastian hade bajsat och eftersom blöjan såg ut som den gjorde och hans byxor var helt blöta i hela rumpan kunde jag se att han haft den ett bra tag. Kan jag lita på Sebastians ord så hade han bajsat ganska snart efter att jag lämnat honom. Hon som haft hand om de två barnen ursäktade sig med att hon inte känt någonting då hon var väldigt förkyld.. Eh, kanske hade det varit bra att vara hemma då eller?

Sebastian var jätteröd i rumpan men allra värst var det i blöjkanten där han var väldigt öm. Stackars. Jag ringde följande dag och pratade med en i receptionen. Hon tackade för att jag ringt och gett feedback och tyckte att jag även skulle ringa till hon som är ansvarig för barnpassningen. Sagt och gjort. Hon tackade mig däremot inte utan blev otrevlig då jag opponerade mig mot deras "inga blöjbyten policy". Det fanns ingen tydlig information om att de inte byter blöjor då barnpassaren inte sagt det till mig då jag lämnade Sebastian med hans skötväska och sa till henne var allt låg i väskan om hon skulle behöva byta blöja på Sebastian. Vojne. Kan de inte ha kompetent personal?

Jag har nu bett att hon ska ta upp detta om blöjbyte. Jag är inte oresonlig men jag tycker absolut att jag som mamma till ett blöjbarn kan kräva att de ska byta på Sebastian om han skulle bajsa under den tid han är där. Hon som jag pratade sa till mig att "han ska ha en ren blöja när han kommer" - jag svarade att det spelar ju ingen roll om han bajsar en kvart efter att jag har gått. Hon sade även att "vi har inga möjligheter att byta där" varpå jag svarade att jag har med mig allt som behövs i skötväskan. Hon sa även att "vi kommer inte att byta några blöjor". Arg är jag ARG!

I morgon ska jag ringa henne igen och höra vad de kommit fram till. Jag har dock mina aningar om att inget sådant samtal kommer att ha ägt rum. Jag är därför inställd på att ringa och prata med anläggningschefen. För barnens skull. Som om de bajsar, under barnpassningstiden, får sitta snällt i sin bajsblöja i upp till två timmar och vänta på att mamma eller pappa ska komma och hämta dem och ta av dem deras bajsiga blöja och våta kläder. Jag hävdar att ingen superblöja idag klarar att lekas i i över en timme utan att den läcker.

Hur det går? Jag återkommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0