Revanchbak!

2010-02-20 @ 15:39:12

Yes! Otroligt fina och goda bullar blev det denna gång jag gav mig på att baka semlor. I år är första gången jag gör egna semlor. Tidigare har jag bara traktat efter andras hembakade bullar.

På fettisdagen började jag göra semlor runt middagstid, samtidigt som jag lagade citronkyckling som inte gjorts på länge och dessutom planerade att bada med Sebastian innan han skulle i säng. Det blev lite för mycket helt klart. Det började med att jag smulade i 50gr jäst istället för 10gr och bestämde mig för att det fick väl bli en femdubbel sats då. Efter det gick det bara utför och sen stod jag där med fem gånger så många bullar som jag hatar och i bästa fall kan få bli fågelmat..

I dag fick jag dock revanch och även denna gång var Sebastian med och bakade såklart. Jag tror att det kan falla sig naturligt att jag som i många många år funderat på att baka nu ska hitta en väldigt god bakkamrat som gör att jag äntligen sätter i gång. Det är lite pilligt men så mycket glädje vill jag inte vara utan. Det är superkul att baka med Sebastian!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0