Lindt 90% Chocolate

2021-01-19 @ 07:19:00

Hej
 
Jag har ätit LCHF i snart 9 år. Jag äter Lindts 90%-iga choklad dagligen. Ja, du läste rätt, dagligen. Sockerhalten är låg och den fungerar bl. a. ypperligt att stanna av sockerattack på tänderna när jag ätit ngt jag inte vill fortsätta äta utav.. :)
 
Nu. Den 90%-iga chokladen är inte längre 90%-ig. Den har vanligen en stark eftersmak av kakao. Nu smakar den socker, och inte kakao utan har en annan bismak som inte tidigare funnits. 
 
Jag sökte på detta och fick då napp på att viss Lindt choklad felpackats men att det då var caramel seasalt som hamnat i fel förpackning. Skulle jag gissa så är det nu Lindt 70%-iga choklad som jag knaprar. 
 
Någon annan som stött på detta problem? Fellow lchf-are? Ni "dödliga" som också bara äter 90 %-ig Lindt?
 
Hör av er
Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0