ögonblick

2016-05-15 @ 22:16:15

Kände sådär. Pendlade in och ut ur någon sorts visshet. Visshet över hur jag mår, är och lever just nu. Var landar jag?
Promenad, sent. Ljust, tyst, välgörande. 

Kom ner till vattnet som låg helt still. Vid dammen fladdrade fläkten mekaniskt men tystnade plötsligt. Ett rengörings(?)kretslopp sattes igång. Bredvid mig vid vattenbrynet var ett andpar tillfreds bara två meter ifrån mig. Rengjorde fjäderskruden och letade lite mat tillsammans. 
Denna stund helar. Det som uppstår är en stund av stiltje, en stund i vilken tystnaden och naturen råder och allt annat blir sekundärt. Där trivs jag, andas och samlar energi. Kontemplerar livet och är. 
Ögonblick som skapade för just detta. Livet är fantastiskt. 😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0