Nu är de hemma :D

2015-08-03 @ 22:46:44

Det är semestervecka och jag hade barnen under två semesterveckor - för två veckor sedan - men i dag var det första dagen i lägenheten med mig. 
 
I går kom vi hem sent. Jag fick bonus och hann en vända förbi söndagssalsan då de varit borta till in på kvällen. Nice. De var i säng kl. 22.00 och jag var ur duschen lite innan halv och då var det tyst. Samma i dag, de somnade fint. Skönt att de är trygga. =)
 
I dag. Sebastian upp 06.30.. Gos i min säng. Blev Minecraft mm.-spel sedan och jag slumrade i sängen. Läste sedan en vända och njöt av semester (en läser, en spelar och en sover) strax efter nio väckte jag Miléa. Gos i hennes säng (denna stunden med barnen alltså <3  ). Efter det Sommarlovsmorgon med två fina syskon i soffan framför datorn. Jag fixade frukost. 
 
Cykelpromenad längst sjön som utvecklades fullt ut till hallonplockarpromenad, mamma fick gilla läget!
 
Lunch med vaniljglass och röda vinbär. =) Tog mig tid att diska undan efter alla mål. Skönt. 
 
Efter felkörning landade vi äntligen vid ett nyintroducerat bad. Var där två timmar och åkte hem strax innan sex. Kände att vi gör detta själva nu. Mina barn är en handfull men det var härligt. 
 
Lagade middag. En blandning av musslor, makrill i tomatsås, tomat, stekt kål, överbliven sallad (sallad, tomat, paprika, avokado och morot), och grädde. Jag saltade bara. Det blev jättegott! =) Barnen åt med aptit - vänjer deras magar vid lite mer kh inför förskole- och fritidsstart nästa vecka så de fick lite glasnudlar gjorda på bönor, tror jag det är. 
 
En sväng förbi pappa för att hämta Sebastians Eye Q. Sedan ner till parken där där mamma kunde erbjuda sig att vara med för att de skulle få jämna par i beachvolley! Jag gjorde inte bort mig heller :D 
 
 
Litet pliktinlägg, glömde dricka vatten i dag så har huvudvärk igen, alltså inte jätteinspirerat inlägg men jag ville föreviga inflyttningen.
 
Får se om förstfödde vaknar samma tid i morgon?..
Now I bid you - good night!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0