LCHF - striktare och sockerfritt - v 4(4)

2014-05-18 @ 19:57:00

Sista veckan. 
 
Måndag sprang jag ett 5 kms-lopp. Jag köpte efteråt en tjockkorv, åt från målgångspåsen två bananer, drack en otroligt söt steviasötad dryck (aldrig mer) och åt en rund Lindt choklad. Resten av det fördärvliga icke-lchfprodukterna gav jag bort. I årets picknickpåse kunde jag äta kalkonpålägg (för den som inte bryr sig att alla pålägg innehåller socker) samt keso, thats it.
 
Är det inte konstigt att det behöver vara så komersiellt att efter-loppet-påsen måste innehålla massa socker/tillsatsprodukter. Vore det inte bättre att inspirera till bättre hälsa, i och med att det är ett årligt lopp för kvinnor? Tydligen inte, pengar kom mer alltid vara pengar. På kvällen hemma åt jag min apelsin, keso och paranötsblandning.
 
Tisdag åt jag så nära inpå min salsakurs att jag inte åt någonting efteråt. 16:8 alltså. Tisdag satt jag förresten på jobbet i café med barnen då det var fritidshemmets dag. Satt bakom kärleksmums och kokosbollar i två timmar.. åt inget. =)
 
Onsdag 16:8. Bakade hela kvällen inför min killes födelsedag. Enbart lchf. Smakade inte av någonting. 
 
Torsdag. Bakade mer. Hallon, blåbär och grädde på kvällen.
 
Fredag hade vi besök. Avslutade detta "LCHF - striktare och sockerfritt". Åt två L.O. Ekströms chokladbitar med M. 
 
Lördag sprang jag långlopp och söndag har jag lidit för det..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0