LCHF - striktare och sockerfritt - v 3 (4)

2014-05-11 @ 22:36:00

Uppdateringsdags. 
 
Färre 16:8-dagar, ungefär lika mkt paranötter dock färre ostrullar. Åt efter en semiaktiv workshop. En annan av dagarna då jag åt kvällstid var efter salsakurs med utgång efter (paranötter, ost, musslor och majonäs). I dag var det ett halvt glas rött till tre bitar 100%-ig choklad, ingefärakanelgodis och paranötter på kvällen (jag sprang en mil i dag på under timmen - åt en banan vid målgång, åt även frukost på morgonen). Fredag åt jag och M räkor, hemmagjord aioli och drygt två glas vitt vin som middag med start kl. 20.00. Lördag åt vi hallon, blåbär och grädde. Drack lite rött till en chokladbit 90%-ig choklad till melodifestivalen. 
 
Det handlar alltså om att jag äter lunch som mitt första mål mat. Mellanmål på jobbet, eller inte. Sedan lite paranötter innan och efter - i anslutning till middag. Ingenting efter 18.30-19 om det är en 16:8-dag. 
 
Träning semiaktiv workshop (kickboxning/budo och capoeira) måndag. 15-minuterspass "rörlig och stark" onsdag, kurs och utgång torsdag. Milen söndag. 
 
Stod emot gott - i dag på bokcirkeln, samt efter målgång. Äter ingen frukt dessa veckor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0