LCHF - striktare och sockerfritt - v 2 (4)

2014-05-04 @ 21:24:00

Ja men jo. Skapligt. Eller bra, bättre. Fortfarande en hel del paranötter men det är okej. 
 
Okej. 
Sex dagars 16:8. Oftast är det mer än 16 timmars fasta, som mest mer än 18 timmar. Det känns jättebra för kvällsätning är helt onödigt i vanliga fall och så himla skönt att "bli av med".
 
Egenkvällen utan M åt jag en stor portion blåbär, hallon och grädde. Två bitar 100%-ig choklad (näe den var ingen höjdare men med mina ingefärskanelgodis var det bra, okej men ändå vad jag behövde i stunden). Jag drack två glas rött och åt en bit 90%-ig choklad (inga problem att stanna vis en bit). Detta åt jag direkt på maten och innan kl. 21 så det blev ändå 16:8 då nästa dags lunch intogs efter träning kl. 13.
 
I övrigt har jag druckit ett halvt glas vin till maten vid två tillfällen. 
 
Salsakurs en gång denna vecka, där var det även kvällsätning, paranötter, ost och vin. Endast en "rörlig och stark " denna vecka så inte mkt träning men då heller inte ätning efter kvällsträning. Gick heller inte ut och dansade i torsdags som tänkt. 
 
 
I början av veckan vägde jag in på 70kg (vilket skulle innebära en nedgång på tre kilo efter första veckan). Kan dock variera dagar emellan vet jag. 
 
Stod emot sött tre dagar i rad på jobbet (APT, då jag vanligen frångår kosten en gång i månaden). Hembakt, olika varianter. Fanns naturligtvis kvar rester veckan ut.. (Har frusit in en av varianterna men det lutar åt att jag kommer att slänga det. Det är inte lchf och när jag stått emot det "i stundens hetta" så känns det i efterhand överflödigt och borde ryka innan den 17 maj).
 
Ja jo, och så bakade jag på jobbet. "De dödligas kaka". Smakade inget! Förfärades av 6(!) dl socker och sedan 7(!) dl florsocker till chokladrutorna (dubbel sats men ändå bara en långpanna..). De hade inte annat än margarin och naturligtvis vanligt mjöl. Kändes konstigt att baka så. Det är ju två år sedan sist.
 
Det var även gott på utomhusfamiljedag som jag var på med barnen men det var inte svårt att ta avstånd till.
 
Så ja, 5 ggr att stå emot denna vecka. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0