Många kavaljerer

2013-09-29 @ 21:20:00

Hade en supernice danskväll i går. Träningsvärk i armar, mage och ben.. Mycket dans i olika stilar och många komplimanger.
Komplimanger om min dans har alltid slagit högst och i går var det mkt, men så hade jag många kavaljerer också och det gillas nog när vi är generösa partners och inte diskriminerar. En av komplimangerna kom strax innan jag gick hem, efter att jag druckit ännu ett glas vatten vid baren. Det var en nice looking hipp hopp-klädd kille (bandana och keps över det, lager-på-lager-klädd) , som stod med sitt gäng. Vi dansade bara ett par takter, han sa att jag var helt underbar som dansar med alla och att jag dansar jättebra. Sen frågade han om han fick ge mig en kram och det var en sådan där varm kram (han var förvånansvärt sval trots värmen i lokalen). Lika fort som han tagit tag i mig och initierat dans, lika fort var det över. Kortheten gjorde att jag kände att kanske är han en kille of few words och därför betydde det mkt. Skriver för att inte glömma. Häftiga ögonblick.
Bästa dansen för kvällen var med en kort kille med glasögon och en knallblå skjorta. Han såg inte mkt ut för världen och kanske inte fick så många danser men han kunde. Det finns olika sorters kavaljerer, de som vet vad de kan och vet vad de vill (blir ofta lite närgångna), de som vet vad de vill men inte kan (de tacksamma) och de som kan men inte riktigt vågar (de du hoppas bli uppbjuden av). Så till den sistnämnda gruppen så kommer ngn som jag som dansar med killen i knallblå skjorta (ngn jag inte skulle ta tid ifrån dansen till att prata med, inte många skulle det, danstiden är helig) och jag får kvällens bästa dans. Ger mig hän och lär mig hans moves och han höjer nivån och det är ett fantastiskt möte. Det är så otroligt häftigt!
Fick också veta att ett gammalt ställe fortfarande finns kvar, ett med bättre tider.. I går var jag ute mellan kl 01 och kl. 03. Detta andra ställe är mer kl 20.30 och hemma innan midnatt. Möjligheterna är många.  =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0