Livets små "arbetsamheter"

2013-09-08 @ 00:49:00

Klockan fick jag för.. låt mig se.. två år in, ett år in i min förra relation. Ca 13 år sedan. Fin, gillar den massor och nu stannar den ibland, går för det mesta, men stannar när som, sätter igång igen när som och de två senaste gångerna stod den bara en dag. Kan användas men inte helt tillförlitlig. 
 
Fick ett pris för att laga den. 900 kronor. Vill, från ytterligare ett ställe, få en prisuppskattning på arbetet för att laga den. Bad mannen i uraffären skriva ner vad som skulle lagas och han upprepade det igen muntligt (fyra grejer och fort gick det) och jag sa att jag ville att han skulle skriva ner det. Priset står på lappen sa han och han frågade om det räckte (näe det gör det ju inte) och jag sa att ja det gör det ju i och för sig.. Men det gör det inte, och varför ska det vara så svårt att stå på sig, bara säga att jag vill ha en second opinion. Det vore inte orimligt. "Jag tar alltid två prisuppgifter på reparationer". Det stämmer ju. Lite awkward, telling it like it is men det kunde vara sant. 
 
Nu står jag här med en liten papperspåse för klockan som det står 900 kronor på som jag "använder sen om jag bestämmer mig för att laga den".. vojne. Jaja. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0