Hushållsarbete

2013-11-18 @ 16:47:16



Nu är jag äntligen klar. Jag lagade en fantastiskt god lunch. Sejgryta med vitlök, rödlök, zucchini, färsk broccoli, hemmagjord räkbuljong (som också gjordes samtidigt) hemmagjord lökbuljong, en skvätt fullfet grädde samt en sked fullfet creme fraiche. Mm.

Sen satt jag själv och åt för sjuka Sebastian var inte intresserad. Nu har jag tagit mig i kragen och fixat köket och när som helst kommer något av barnen säga att de är hungriga. Dags att börja om igen.

Miléa hämtade jag kl. 15.00, hon har det roligare och mer socialt på förskolan. Hemma är TVn på när Sebastian är såhär dålig. Nu har jag förberett dem ett tag. Nu ska media stängas av och vi ska umgås. Mamma bestämmer. Annars kan jag inte leva med mitt samvete. Har gosat liteed dem men framför TVn är det mer för min skull tror jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0