Rätt nattamat (om någon mat)

2013-05-10 @ 00:36:00

Kvällsmat är kvällsmat och är därför lite missvisande, så det kunde jag inte kalla det. Detta är möjligen också missvisande, men på samma gång helt rätt benämning. Vad jag äter framför TVn när middagen varit över ca 2+ timmar..
 
Jag är sugen, men går igenom mina "snacks",
 
* Jordnötter (inte ofta men är nu inne i en period)? Näe inte sugen efter det..
* Paranötter och 90% Lindt-choklad och ljuvliga ingefära-honung-kanel-godiset? Nej.
* Hemmabakad mjuk smörgås med smör och ost eller hårda hembakta? Nej.
* Sötchoklad då(?), vanlig dödlig choklad om än gjord på riktiga grejer?.. Nope.
* Jaa, möjligen bär (kokta i en minut förstås!) med vispad grädde men näe, omständigt.
* Frukt kan jag alltid vara sugen på men då känns det nästan onödigt. DET är socker. And besides.. har redan ätit en apelsin i dag..
 
Landade vid rödvin och Lindts 90%-iga choklad, i den kombinationen. Bara det.
 
Tänker att såhär kan det få vara. Ska jag äta ngt då det egentligen ska vara vila så kan det vara, "åh vad skönt att sitta ner med älsklingen framför lite kvalitetsTV (tycker jag) Homeland, med Claire Danes - gammal favorit, störtskön skådis - efter en helgdag med familjen; kvalitetsumgärnge i skogen med vänner; set massa söta lamm, 21st(!); bakande av kakor (plural) till älsklingens födelsedag; haft en bra dag och middag där vi varit pedagogiska och pratat fint med barnen (utifrån Copekursen) och fått dem med på noterna (klapp på egen axel, och M's); städat undan inför städbesök av M med dotter i morgon; vila nu genom att avnjuta ett halvglas eller två med rödvin som sköljer ner den fina mörkaste chokladen som jag sakta och andaktigt låtit smälta på tungan.. mm".
 
Detta istället för att testa alla mina snacks då jag egentligen veta att inget tillfredställer mitt, "mm... vad vill jag ha?.." Då blir det så mkt, för mkt och till vilken nytta? Ingen nytta. Allt är gott, men fel, och är det det blir det alltid för mkt. 
 
Här är det röda vinet och den mörkaste chokladen mer än välgörande. =)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0