Min man lagar god mat

2013-05-07 @ 23:55:00

Inga svårigheter egentligen. För oss har det handlat om favoriträtter och att visa var receptet finns, tålamod och förståelse för att någon behöver tid. 
 
I två dagar har jag haft förmånen att komma hem till lagad mat som jag känner att jag inte hade kunnat göra bättre själv, så är jag hemtam och trivs i köket och spenderar mkt tid där också, så det är att säga mycket det. 
 
Att inte klanka utan att visa är den bästa vännen till den som inte ännu kan.
 
 
Detta inlägg kommer sig av att många runtomkring mig kommenterar sina mäns tillkortakommanden i köket. Jag har hört nedvärderingar äkta par emellan som jag önskat att jag sluppit. Var human och släpp kontrollen för DET tror jag verkligen är kvinnans värsta fiende. Oförmågan att släppa till, att låta det göras annorlunda. Låter vi vår vapenbroder få pröva och ta plats då är det störst sannolikhet att han gör det också. 
 
(Ett tillägg är att vi som lchf-are har grädde, creme fraiche, smör och majonäs som smakförstärkare och det kommer vi mycket långt med). 
 
 
Tack min älskade för att du fyller vårt hem med ljuvliga dofter och gudomliga smaker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0