Förebilder

2013-05-03 @ 21:18:04

Förfärad över att en i ledande position och administrativa ledningen på jobbet i dag vände sig om till mig och sa att "jag struntar i vad du tycker" då vi pratade om sockerförbudet som vår kommun har i skola och förskola. Jag sa att det är bra med förebilder inom skola och förskola, så får föräldrarna sedan göra som de vill hemma. Att jag nyligen fått de på vår förskola där mina barn går att sluta med födelsedagsglass och godis(!). 
 
Bra att sitta och tycka illa om någonting bra som kommunen gör, näe, inte så smart. När jag svarade att "näe jag förstår det och det är det som är så sorgligt" blev svaret ett himlande med ögonen till sina bundsförvanter och fnissande. Moget. 
 
Sedan förlöpte rasten, som vi hade i finaste sommarsolen utomhus med fredagsfika som de satt och moffade (lustigt att klaga över sockerförbud medan de inmundigar just socker "rör inte mitt beroende"?), med negativa svängar hit och dit gällande allt möjligt. Bl. a. ville de inte rätta prov, "kan vi inte hyra in provrättare som sätter betygen också".. jomen ja, det är säkert rätt väg mot ett bra och enbart meritokratiskt samhälle.. 
 
Fick dock lite ro i detta lyssnande och försökte påminna mig om att vissa människor, bara ÄR negativa och energitagare.
 
"Låt inte småsaker störa din sinnesro. Småsaker är småsaker. " Djupt andetag.. och andas ut. In..och ut..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0