Bakande =)

2013-05-09 @ 19:55:00

I går blev det det mjuka lchfbrödet med förändringen att jag hade i lite fetaost (förutom keson) och använde mkt mer av kryddorna i receptet som jag loggade för några dagar sedan. Glömde brödet i ugnen så det blev nästan hårt bröd men det var gott ändå! Bakade även det hårda lchfbrödet och glömde då dela det innan så lite udda form på bitarna när jag delade det efter gräddning men smakar ju likadant ändå. =)
 
I dag bakar jag favoritkokoskakan, lchf of course, inför söndag då vi firar M (med barnens) "farfar och Elisabeth". Jag och Miléa lämnar stan på M's födelsedag så det blir lite spritt istället med firandet. När jag åker iväg missar vi att  se Melodifestivalen tillsammans och det är mindre roligt för det gör vi alltid.  =(
 
Kokoskakan jag bakat blir tårtbotten till en gräddtårta och det ska även bli en lchfvariant på ICAs "Bästa kladdkakan" som jag smakade på jobbet (äter aldrig längre icke-lchf bakverk annars men detta undantag var värt hela sockermängden den innehöll) när en kollega firade födelsedag och jag hoppas innerligen att alternativet blir bra!
 
Till kladdkakan mixar jag recepten från lchf-inspirerade bloggarna http://lifestyleblogs.se/elsklingen/2012/10/21/godaste-kladdkakan-lchf/ och http://56kilo.alltforforaldrar.se/lc-lchf-kladdkaka/. Får återkomma med resultatet. Toppingen från ICA-kakan är limevarianten. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0