En vecka med periodisk fasta 8/16

2013-03-05 @ 10:07:13

Jag har ätit lunch, oftast tidigast kl.12 och middag runt kl.18, inget mer. Portionerna har varit som vanligt, kanske lite större. Mycket vatten. 
 
I går hade jag tänkt testa en 24-timmarsfasta men jag var hungrig och jag är kluven. Lchf handlar om att äta när jag är hungrig och med fastan som sträcker sig längre än 16 timmar, som jag gör nu, kommer jag nog alltid att vara hungrig och behöva dricka mycket vatten. En längre fasta någon gång ibland har dock hälsofördelar. Extra svårt nu när jag är hemma med båda barnen och serverar mat. I går lagade jag mat. Tränade på kvällen. 
 
Barnen får inte veta vad jag håller på med. Det får inte skicka fel signaler. Det är skillnad på att hoppa över ett mål när vi inte är hungriga (det gör barn då och då), vi ska äta när vi är hungriga, och på att kämpa emot hunger av och till under en dag för att fasta en hel dag. 
 
Har en till undring, när går vi för långt? Som min kille sa, det är klart att du går ner i vikt om du inte äter, periodisk fasta är ju lite mer än så men han har inte fel. Jag hittar skriverier om periodisk fasta på träningssidor där de ska deffa och få mycket muskler och jag vill inte att det kretsa kring vikten utan kring välmående. Jag får hitta min egen balans. 
 
Är även i dag hemma med barnen, men ska inte träna, och vi har rester att äta. Jag ska göra ett försök, men är dock hungrig i dag innan lunch. Jaja, den som lever får se. Det är en spännande värld jag lever i. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0