Dagen till ända, minus två (tre) måltider - one to go!

2013-03-05 @ 21:57:00

När jag klarat detta klarar jag vad som helst. Att själv fasta och vara hemma med två barn som både äter och inte äter innebär att det handlar om mat i, i alla fall var tredje timme. De gör heller inte sin egen mat så där står jag med näsan i kylskåpet och överlägger med mig själv (och kanske med dem också) vad de ska äta/vad vi kan bjuda på denna gången.. Har aldrig sköljt av fingrarna så många gånger. Känna av om maten är lagom varm, provsmaka.. näe inget sådant nu. Det är nog svårast tror jag, att inte råka stoppa någonting i munnen.
 
Undrar i mitt stilla sinne hur lunchen ska se ut i morgon. Behöver säkert inte oroa mig för om jag äter kl.11 eller efter kl.12 då jag inte ätit på ett dygn då. Just det, ska träna också på kvällen så den får vara ganska stor. =) Sen blir det middag efter träningen och sedan 16 timmars uppehåll igen. Bara frukosten bort då. 
 
Magen kom igång rejält på en gång när jag skippade frukosten. Den jobbade på minsann medan jag vilade magsäcken. Nu har det inte hänt någonting alls då jag inte ätit och det är så de säger inom lchf i alla fall, att äter du mer förbränner du mer, och tvärtom. Intressant. Hoppas bara att det eventuella lilla.. eller så, är avklarat innan träningen i morgon. =)
 
Det värsta har varit att det har varit tråkigt. Jag älskar mat. Det är trevligt och gott och massa andra saker också. Jag håller med min salige morfar som efter en måltid alltid sa att, "Jaha, nu var det lika tråkigt igen." Att inte få sätta sig ner till den där måltiden är pest. Jag får se hur hälsofördelarna ser ut och sedan bestämma om och när denna dygnsfasta är angelägen. Frukostfastan behåller jag. Jag mår guld. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0