Från arg - till glad

2013-01-28 @ 21:03:23

Ja inte är det det lättaste, absolut inte. Jag fastnade i helgen i arg och var nog inte så himla rolig att ha att göra med. Skäl till det eller inte, jobbigt var det. Jag kände det så väl men kunde inte komma ur. Ville inte vara så men jag var det. Kunde prata med barnen med mild röst men latent på lur låg den hårda elaka tonen.  
 
Efter träning var det borta. Serotoninpåslaget gjorde jobbet. =)
 
Pratade med fina syster efter jag kommit hem och hon hade världens bästa råd att ge. Ett ta-dig-ur-arg-känslan råd. Hon sa såhär, gå in på toaletten och ställ dig framför spegeln. Gör sedan de fulaste grimaserna du kan och gör massor med fula ljud till. Du kommer att undra vad du håller på med - varför du är arg och du kommer att tänka att du är löjlig och inte ha någon anledning till varför du är arg. Du kommer inte att kunna fortsätta vara arg.
 
Det är nästan så att jag längtar till nästa gång jag är arg..  ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0