Date! - Jörgen Mörnbäck och bowling

2013-02-02 @ 20:44:04

En härlig kväll i onsdags började med avnjutandet av en föreställning med Jörgen Mörnbäck. Han är skicklig han. Bästa behållningen var när vi i publiken rollsatte hans Rödluvan och vargen med Sven Wolter som Rödluvan, Glen Hysén som mamman, PG Gyllenhammar som vargen, Björn Ranelid som mormor och Lasse Berghagen som jägaren. Det toppades av Kurt Olsson som berättarröst. Hela grejen är inte enbart rösten utan, mimiken, kroppstolkningen och hur de olika personerna säger sina repliker i sitt språk exempelvis Ranelids metaforer i stil med "du är som en sommarvind under en vacker kvälls..." Detta bjöd Mörnbäck på i sann improvisationsmanér. Tack för den! 
 
Efter föreställningen bowlade jag och M och det var riktigt bra. Vi är jämna men denna gång var det jag som fick smaka segerns sötma. Med trolig hjälp av en lite tight tunika som jag inför varje slag drog upp på höger arm - en bra koncentrationsgrej - vann jag denna gång efter fyra serier med 32 poäng, med en bästaserie på 158 poäng där jag avslutade med 4 strikar i rad! =) Jo denna gången var jag utom räckhåll. Jag var grym. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0