Genus med min treåring

2013-12-04 @ 20:45:00

Hämtade barnen på förskolan i dag. Medan Miléa äntligen började få på sig sina ytterkläder såg jag att det var håll i byxans yttersöm och kom ihåg att M pratat om att det behöver lappas. Jag säger "oj, det är hål där, det får mamma sy" varpå hon svarar, "eller pappa". Detta framfördes strax skyndsamt till pappa som nog aldrig lappat några av barnens kläder. Denna genusindelning är helt okej för mig, jag fixar kläder, jag gillar att sy och Magnus ser till att våra mobiler (som vi har allt på och har lärt oss att inte kunna leva utan) fungerar.
 
 
Kul att Miléa inte plockat upp den uppdelningen som en självklarhet. =) Stolt mamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0