Fia med knuff med en treåring

2013-12-04 @ 20:31:00

Efter att Miléa hämtat Fia med knuff insåg jag ganska snabbt att vi inte skulle kunna spela enligt spelets alla regler eller i varje fall att hon inte skulle tycka att det var roligt på det sättet. Mitt avvaktande löste biffen och innan jag förstod att vi inte alls behövde "komma in" med ett eller sex var vi i full gång med spelandet. Miléa flyttade med stor säkerhet pjäserna i ett mönster jag aldrig sett och när jag hade fått slå frågade jag henne hur jag skulle gå, för att inte påverka den häftiga processen. Hon pratade hela tiden lite för sig själv och med pjäserna och efter en liten stund då hon sedan ett tag skött hela spelandet för oss båda deklarerade hon att "jag vann". Spelet fortgick och efter en stund kom även "nu vann du mamma". Min lilla fining.
 
 
Jag har en önskan efter att ha fått bevittna denna magiska process, låt mig tagga ner och bara följa barnen när vi spelar nästa gång. Det verkar vara en spännande värld att resa in i. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0