Morgan Alling

2013-04-03 @ 23:36:00

(Bild lånad från Morgans egen blogg). 
 
 
Detta är en duktig skådespelare. Riktigt duktig. Han lockade, förutom mig, även min kille till skratt i afton och min kille brukar vara en svårare nöt att knäcka. 
 
Jag vet att jag sett någonting med Morgan som gjort mig till en "följare" men kommer inte ihåg vad. Jag såg naturligtvis Tippen men det är någonting annat också. Kanske är det någonting han gjort med mycket av hans mimik, vilken jag älskar. En skådespelares talang sitter, i min bok, i dennes kroppsspråk och Morgan Alling skulle utan problem kunna spela en enmansshow i mim. Det skulle vara så utmanande och spännande. 
 
Morgan bjuder oss på show. Han bjuder oss humor, sång, känslosamma effekter, fantastisk timing, akrobatik, trolleri, en spännande historia, inspiration och det som gör showen storslagen, han bjuder oss - i allra högsta grad - sig själv. I ena stunden får han oss att skratta högt för att i nästa, efter en smidig övergång, tala om djupt allvarliga ämnen, hans uppväxt. Så växlar han, skickligt.
 
 
 
Enda invändningen är att det tog slut lite abrupt. Kanske var det meningen men mer hade varit bra. Det var så spännande med "vi kan ändra vår programmering". Fullfölj det. Det är bra. Du kan med fördel släppa "Fas 3" efter att du har nämnt det första gången. Ett kul skämt som lätt kan bli för negativt med mycketupprepning. Låt det handla om lappen.
 
 
 
Morgan, du är dig själv och bjuder in publiken på ett härligt sätt. Du får oss att ge allt och vilja vara med. Du kommer av dig, är mänsklig - leker med just det faktum att du kommer av dig - och bjuder in oss att skratta åt det med dig. Spontan, kvick och träffsäker. "Vad flummigt det blev nu". Du är härlig. Du är inspirerande. Jag vill ha mer. Jag vill läsa din bok. Din sammanfattning i slutet var träffsäker och full av insikt och uppmuntran, inspiration.
 
Jag önskar att din show inte hade tagit slut så fort, att det hade varit en halvtimme - timme kvar. Tack för en fantastisk kväll. Jag kommer att hålla ögonen öppna för vad du tar dig för i framtiden. Jag vill ha mer. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0