Min kost och livsstil - uppdatering

2013-04-19 @ 16:39:00

Förutom lchf prövar jag nu sedan tre veckor tillbaka även periodisk fasta samt en fastedag. Det är bara senaste veckan jag tränat efter ett uppehåll på upp emot en månad. Min periodiska fasta är  8/16 ("ätfönster" på åtta timmar kl. 12-20, kan dock ofta bli senast kl. 19 och vila för magen/kroppen under 16 timmar). Det var menat som två fastedagar men jag känner att det inte är för mig. Jag kör 6/1. Jag hade en sådan vecka, när vi körde bil över middagstiden till annan stad inför påsk. Då var det första veckan jag prövade och var motiverad och det var smidigt. När jag nu känner att det är tråkigt och meningslöst livet utan middag den där andra fastedagen då är det inte värt det har jag bestämt. Lchf betyder för mig att njuta och må bra så jag kommer inte att plåga mig själv. Jag gör det som är logiskt för mig.
 
Detta innebär att jag äter alla mål på helgerna, i veckan börjar jag med en fastedag då jag äter enbart lunch och resten av veckodagarna äter jag lunch och middag. Detta fungerar för mig. Nu går jag ner i vikt på vågen såväl som att byxorna blir för stora.. Ett jäkla meck men men... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0