Fler sockervarningar

2013-04-30 @ 10:25:00

Varje sovmorgon hemma får Sebastian sätta sig framför datorn hemma och titta på svt.se/barn. Han får någonting att äta på en liten assiett och resten av familjen får lite längre sovmorgon än de 06.30 då han vanligtvis vaknar.
 
När jag öppnar Internet Explorer hamnar vi på msn.se och fram tills nu brukar kost och hälsoråden alltid vara råd jag som lchfare inte kan skriva under på. Råd som gör mig trött, besviken och uppgiven. Ämnena kan ta upp alltifrån hur du ska få bättre hy, gå ner i vikt, bli av med ballongmage till att bekämpa våra välfärdssjukdomar.
 
 
I dag var det annorlunda. I dag blev jag mycket positivt överraskad när jag fick se följande rubrik. "Så gör du för att göra dig av med sockerboven för gott. - Gör slut med sockret med en socker-detox".
 
Första stycket lyder som följer,
"Forskare och dietister har varnat för fettets farliga effekter på kroppen i flera decennier. Men senare studier har visat att det kan vara sockret som är den största boven mot din hälsa. Av socker får du snabbt en energiinjektion men samtidigt producerar bukspottskörteln mer insulin än vad kroppen vill ha. Det är när nivåerna av insulin i kroppen blir för höga som både vikten och ditt humör börjar att skifta."
 
Läs hela artikeln här,
http://livsstil.se.msn.com/traning-och-halsa/g%c3%b6r-slut-med-sockret-med-en-socker-detox
 
Det är inte helt lchf men det är mycket bra ändå. =) Bra! Mer sådant!  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0