Fiskmamma

2013-04-22 @ 22:46:00

En kollega firade påsk. Han köpte två guldfiskar.. platy, och efter tio dagar hade han nitton. Ville jag ha några?
 
Passar bra med fem yngel i mitt lilla akvarium som står på vinden, 12 liter, tänkte jag. 
 
Växter köptes och akvariet hämtades ner. Det var trasigt. Nu fick jag börja om. Fler växter, pump, filter, termometer, mer sand, akvariemöbel, större akvarium, mer att tänka på, fler skötselråd, större engagemang. Nu står vårt akvarium färdigt sedan någon vecka. Våra yngel klarade flytten, Silver, Slutten och de tre andra som inte ännu fått något namn. 
 
Jag är fiskmamma med stort M till fem fiskar i ett 54 liters akvarium. Quite the upgrade. Jag har redan fått smak för fler, även om det behöver dröja för ynglens skull. Sebastian och Miléa vet det inte ännu men de ska få varsin liten groda till akvariet senare. =) Sebastian älskar grodorna i akvarieaffären. Han vet inte att jag vet det. =)  Perfekt med bra presenter. Det är kul med akvarium och perfekt för barnen då mamma och pappa är pälsdjursallergiker. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0