Barnen skadas när bilstolen vänds för tidigt

2013-04-15 @ 13:32:58

Nu får jag vatten på min kvarn och uppmanar alla som funderar, skjut upp beslutet. Så länge det är möjligt, låt dina barn åka baklänges. "Han/hon gillar så att åka framåt" är den mening jag blir mest förbannad över. Då undrar jag, "OCH??" Du är förälder och det är du som bestämmer, fortfarande! Ungefär som kommentaren, "han/hon gillar inte att ligga ner i vagnen". Vilket barn gör det från början? Träna dem, så väljer de sig. Du kommer att behöva dem i vagnen många gånger framöver. Bl.a. för att somna i. Självklart föredras en varm famn men hur smidigt och bra för din kropp är det?
 
 
Artikel i dag i Svenska Dagbladet,
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/barnen-skadas-nar-bilstolen-vands-for-tidigt_8086940.svd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0