Lördagen denna veckan

2012-11-18 @ 23:34:09

Vi hade ett första storstädningsbesök av fyra tjejer som svepte runt hemmet och intensivt talade sitt hemspråk  med varandra. Samtidigt var vi ute och satte i gång lövkrattarhelgen klockan 09.00 på morgon för att hålla oss ur vägen så mycket som möjligt. Länge hade vi pratat om att ha någon som städar varanann vecka och nu äntligen gjorde vi slag i saken. Efter ett första samtal hade vi bokat storstädningen tre dagar senare och efter det två veckor från nu. Snabbt och effektivt, prisvänligt och inte en enda krona i onödan när vi denna helgen har kunnat koppla av till max. Tiden/energin som sparas kan med lätthet tillägnas det som vi vill fixa med förutom städningen. Bra!
 
Även om Miléa i köket sa till mig att "inte gillar det, tjejerna" (lite stökigt var det att ha så många här samtidigt tyckte hon nog med alla konstiga städgrejer som låg utspridda och lät olika konstigt och skrämmande när de sedan användes), så var det lite spännande också och jag skulle säga att städhjälp är barnvänligt också, så mycket tid vi nu får över. 
 
 
Vi var ute många timmar för städning inne och ute under dagen och efter att vi alla duschat sen eftermiddag kom J, vår nya barnvakt för sin premiärsittning. Hon är ung och oerfaren men jättego och redig och barnen har redan tagit in henne i sin bekvämlighetszon. När hon var och hälsade på på måndagen, hennes andra besök, och var med under middag och nattning sa Miléa när det var dags för mig att sjunga för dem innan sängdags "näe, Hanna sjunga", och bättre betyg än det är nog svårt att få. Jag tänkte, när vi innan middagen lämnade dem ensamma i vardagsrummet en stund, och jag hörde dem interagera, att det är som att ha min syster Sara här. En yngre mjuk själ som kommer in och sätter sig på golvet inne hos barnen och bara är närvarande och ger. Det är också gott betyg. 
 
 
Jag och M kom, något sent, iväg på vår date. En date som varit long time coming, och som Magnus sa, tio år (första mars har vi varit tillsammans i tio år), så är det ju bra att vi har passning nu när vi har en stor milstolpe som kommer upp). =) Allt faller liksom på plats så fint. På vår date åt vi supergod mat, de fixade där och då perfekt med vår lchf, och det var perfekt tillagat. Hälleflundra och entrecote, vanlig dessert - chokladfondant med vaniljglass och hjortronparfait med hallonsås, det var en underbar middag. Bowlingen efteråt på samma ställe var jättekul. Många strikar och spärrar och vi snittade på våra fyra serier båda drygt hundra. Jag vann med råge (med ett snitt runt 138), med sjuttio poäng mer än M och vi enades om att det var lite utklassning, vi som vanligen är grymt jämna. Jag var bra, som när jag kom tvåa i julbowlingen förra året, jag rörde mig nog i samma nivå i går. Näe M, här finns ingen plats för hjärspöken i form av "nu är mitt klot upptaget". Buck up.  
 
Sms från barnvakten sa att barnen somnat utan problem vid halv åtta. Ja, som de sprang runt och var glada när hon kom. =) Ser fram emot nästa date med min M. =)
   
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0