Att bli frisk

2012-03-21 @ 20:42:39

Jag kommer så väl ihåg när jag såg det här programmet. Fulländning.

Kultur för mig, jag har sedan något år tillbaka förstått hur mycket jag behöver mata min artistiska sida. Varsågoda.




Jag är sjuk och gör inte många knop. Det blir mycket ligga stilla och då sova, läsa eller titta på TV. Även om det genom play och datorn blir mycket vettigt på TV, så är det ändå mycket TV-tittning. Kände mig lite värdelös. Nog lätt att göra som heltidsarbetande småbarnsmamma, två barn, trots att jag är sjuk och mitt ända arbete är att bli frisk. Så många timmar alldeles ensam i hemmet. (Är nästan hundra på att jag skrivit ett inlägg om detta tidigare).

Så varför detta inlägg, och vad då "att bli frisk"? Sebastian blev sjuk under vår helg i Branäs förra helgen. Han hade hög feber men när febern inte höll i sig och gick ner ytterligare morgonen efter - då han glatt sprang runt i bara blöja för att han var varm - gjorde vi en chansning och gav honom alvedon och åkte till simhallen. Han var jättenöjd, först fika och glass och sedan badade han, simmade alldeles själv med sina simkuddar och var idel leende hela tiden vi var där. Efter det besöket var han frisk som en nötkärna.

Så började jag titta på "Så ska det låta" - skönt. Kom på att jag kunde söka på "Det bästa från Så ska det låta" på youtube. Efter det hade jag bara trevligt. Detta gör mig frisk, tänkte jag. Nu har jag hittat någonting gott att ägna mig åt. Jag vet även att det sagts att skratt läker. I morgon blir det kanske lite komiska inlägg inblandade med de kulturella. 

Vad gör dig frisk?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0