Höjden av lycka

2012-07-15 @ 11:29:00

ALLA fläckarna på våra vitmålade köksväggar är nu borta. Lite skrubb överallt och jag ser resultat. En småbarnsmamma till två barn fröjdas över det lilla.


Parentes. Och varav denna energi på söndagsmorgon (barnen gick upp lika tidigt som vanligt och jag och M i går kväll i säng lika sent)? Först dammsugning av hela nedervåningen, där det behövdes - lite överallt - det dammsögs i förrgår, och sedan rensa ut och sätta bort skor vi inte använder och dammsuga ordentligt där, och efter det, energi energi, ja vet, jag skrubbar väggarna i köket. =) Jag gillar min energi och här kommer receptet.

Korvomelett på tre smala korvar (6g kolhydrater), fyra ägg, två matskedar hemmagjord majonäs och två matskedar vispgrädde, salt och peppar. Fyller en stekpanna. En matsked majonäs, en matsked creme fraiche med smörstekta champinioner och tomat. Min portion fylld med massor av energi? En fjärdedel (näe inte mer) omelett och ca två matskedar av champinion och tomatsåsen. Voila, och två och en halv timme senare, efter massa fysisk städning har jag fortfarande energi kvar när jag ska börja laga lunch. Fisk med fet sås och grönsaker. =) M har haft hand om barnen ute i det soliga vädret så jag har kunnat feja ifred och jag är till och med helt nöjd med fördelningen. DET är någonting det! Tack tack goa energi.


Trackback
RSS 2.0