Rondellblinkning

2012-12-13 @ 23:01:00

Ganska nyligen fick jag lära mig någonting nytt. Jag satte mig ner på förmiddagsrasten med mina kollegor och frågade hur de blinkar i en rondell. Jag fick då veta - visste du detta? - att nya regler säger att vi alltid ska blinka ut när vi kör i en rondell, då även att blinka ut när du kör rakt igenom en rondell - vilket var nytt för mig.
 
Jag reagerar med glädje på detta. =) Jag får blinka ännu mer. =) Jag får blinka när jag kör rakt också. Jag vet, lite galet kanske men jag hymlar inte. Jag gillar att veta att jag gör rätt och att jag är en förebild för andra. Det enda negativa med det här är att jag stör mig lite för mycket på de som inte kan/inte bryr sig om att blinka rätt eller inte  alls blinkar i trafiken. Du som inte blinkar varför värnar du inte om dina medtrafikanter? Varför ska bara du sitta inne med informationen om vart du ska tills dess att svaret är uppenbart? Varför inte samarbeta och vara så effektiva vi kan vara i trafiken?
 
 
Tummen upp för vår blinkers - en strålande uppfinning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0