Kalaspremiär

2012-04-22 @ 22:27:43

I dag var barnen på sitt första kalas. Elin firade tvåårsdagen och även Sebastian fick komma då hennes bror Johannes och Sebastian är jämngamla.

Jag tackar för mjukstarten och en boost av "det går utan godis".

I fiskdammspåsen fanns en minibanan, två russinpaket i olika storlekar, ett bokmärke, två ballonger - redo att blåsas upp, och en liten påse med fullkornsalfabetskakor. Det var till och med så att jag kände att söta vanliga alfabetskakor kan det nog få vara, och det är skönt att det känns så. Skönt att jag kan vara lite leanient i kampen mot makten som sockret/godiset håller över alla barn i dag. Det ska vara godis! Varför det? Näe säger jag, våga säga nej.

Jag känner mig trygg i mitt beslut att föra mammas tradition och kamp vidare med fiskdammspåsar som också innehåller en mandarin och ett russinpaket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0