Minst går först - Miléa 15 månader på förskolan

2011-09-17 @ 22:23:14

I alla fall jag är en sån förälder som smaskar i mig all sorts info jag kan få om hur mina barn är på förskolan. Det är ju så mycket tid som missas! Nu har jag fått lite skvaller om Miléa.

Yngst på dagis och alla tycker att hon är så söt. Det ska tydligen synas extra mycket då det är gemesam sångsamling för alla avdelningar. Jag kan tänka mig att Miléa trivs med det som fisken i vattnet. =)

På egna avdelningen efter vilan brukar de flesta barn, oftast även Miléa, vara ledsna när de vaknat. Men så en eftermiddag denna veckan kikade personalen in och såg att Miléa var vaken och glad som en lärka som hon vanligtvis är under dagarna. Hon hade tryckt in sin madrass i skåpet där den ska vara när de inte vilar, kudden likaså.

Nu brukar hon efter vilan ta napparna från de andra barnen, samla in dem, som fröknarna annars gör. Nu gör Miléa det istället. Lite uppskattad extrahjälp? 

Minstingen kan. Mamma är så stolt! =) Hihi




Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint! /E

2011-09-18 @ 19:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0