Gott gott =)

2011-10-11 @ 21:27:44

I går började jag äta så smått till lunch. Det var någon kalkonröra och det var baske mig det godaste jag ätit på länge.. (vilket ju kanske inte säger så mycket nu..) Det är en sann fröjd att få äta skolmaten nu när jag ska börja äta. Salladsbordet är alltid superfräscht och maten är god. På vågen i går stod det 65½kg.
I dag var det dags att förutom protein även äta grönsaker. Det blev nog lite mycket i dag men jag kände inte av det sedan så det var nog okej ändå. Som sagt svårt att snåla av den goda salladsbuffen som i dag bestod av god röd paprika, fantastiska morotsstavar, smarrig fetaost och en MYCKET välsmakande tzatsiki på morötter (jag vet, men det var asgott!)!

Härligt att se fram emot lunch så mycket! =) Det gör jag ju vanligtvis också men inte som nu när jag nästan blundar medan jag tuggar sakta. Kanske är det så att det är nyttigt att göra en sådan här kur för att hitta tillbaka till matglädje att äta sakta och att njuta av varje tugga?

Andra saker jag tänker på nu. Att jag nästa vecka fortfarande vill byta ut en måltid, troligen middagen. Att jag ska unna mig en god chokladbit nu på lördag. Att jag ska baka mitt goda och hälsosamma bröd till nästa veckas kalasfrukost och dricka den fantastiska a och b filen till (hälsofil som är underbart god). Att jag ska pröva att äta frukt till mellanmålen. Att jag ska träna fler gånger än jag unnar mig någonting under veckan. Att jag ska fortsätta att ha med mig min underbara Tupperware enlitersflaska och dricka mycket vatten. Att jag vill äta en varm smörgås någon kväll. Att jag bara ska mumsa sakta på fem godisbitar på lördagar. Att jag ska äta en liten nötblandning om jag vill någon gång någon kväll. Att jag vill äta popcorn. Att jag vill äta enligt tallriksmodellen och lite mindre portioner, långsamt. Att jag ska fortsätta att dricka vatten varje gång jag blir sugen på någonting och sedan försöka gå vidare.

Hehe, fick jag med allting nu? Tror det faktiskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0