Första matveckan efter Cambridgekuren

2011-10-23 @ 10:27:46

Det känns inte som att det spelat någon roll att jag åt middag denna veckan (tänkte ju först trappa upp genom att bara äta frukost och lunch andra upptrappningsveckan). Kanske bättre att få komma igång igen. Inte dra ut på det alldeles utan känna att nu är jag klar med det.

Eftersom jag äter efter tallriksmodellen - ½ grönsaker, ¼ protein, ¼ kolhydrater - så känns det inte som om jag vrålstartar ändå. Jag äter fortfarande ingenting på kvällen efter middag och jag dricker två liter vatten om dagen, mer när jag tränar.

Mitt specialbröd är jättegott och att äta som jag gör nu är ingen jätteomställning. Jag gör äntligen det jag vet att jag kunnat göra tidigare. Jag vet hur jag ska äta riktigt och nu gör jag det också. Att ha massor med grönsaker hemma är ett måste och det är skönt att veta att det jag köper äter jag. I morse var tomaterna på smörgåsen ovanpå salladsbladet mycket söta och goda. Underbart. Har du förresten prövat hårt mörkt bröd med smör, ost och rikligt med "potatisskalad" morot på? Det gjorde jag i fredags i skolan och gissa om det var gott. De har alltid fantastiskt goda morötter också. =)

Det är faktiskt fantastiskt att få äta gott och samtidigt veta att jag äter rätt och riktigt. Det är otroligt skönt att äta mycket grönsaker, det finns så otroligt mycket gott. =) Kul att äta i regnbågens alla färger.

Det ska bli spännande att väga mig i morgon, se var jag ligger nu. How does the intake messure up?

I går var det en liten prövning som jag tyckte att jag hanterade bra. Lördagsgodis. Tidigare har mina vanor varit, någorlunda mycket och länge framför TVn en gång (ibland mer med fredag och söndag också) i veckan.

I går köpte jag god choklad (den sorten med kokosfett) och lite smågodis. Räknade bitarna såhär (skulle vägt godiset och sedan istället gå efter gramvikten men jag åt inte godiset hemma denna gången därför listar jag det nedan),

en bit= ett surt rött band (kanske egentligen lite mer än en bit..)
en bit= fyra brio
en bit= en fruktkola
en bit= en fruktkola
en bit= fyra djungelvrål
en bit= ett hjärta (hälften gele, hälften skum och otroligt färskt och mumsigt)

Av gochokladen åt jag tre bitar. Inget av godiset åts framför TVn på kvällen. Där fick det i stället bli - för att jag skulle hålla mig vaken (sov ju inte så bra i går natt..) - nyupptäckta apelsin, keso och mandel mellanmålet. Otroligt gott!

Det var faktist så att det nästan var för mycket ändå, i alla fall om jag ska se till sockersuget. Kan ju dock vara okej att äta för att det är gott då det inte är många bitar. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0