Sebastian räknar

2011-05-26 @ 23:11:51

Siffran två har han bemästrat ganska länge tror jag. Har hört honom benämna två saker vid flera tillfällen. Det var dock för några dagar sedan jag verkligen förstod att han kunde räkna till två.

Sebastian blir tre år om drygt en månad.

Han var i köket och sade ett ord som jag inte kunde förstå. Jag bad honom, som jag brukar göra, att upprepa ordet och efter att han sagt det ett par gånger och tittade på var han tittade när han sade det. Han var vid vår spis som visade att två plattor var varma genom två röda lampor. "Tvåjingar" var ordet Sebastian höll på att säga. Två ringar på spisen.

I dag när vi var ute på ett en timmes promenad (Sebastian gick hela tiden) sade han att det var två barn som lekte nära en skola. Sebastian kan. =)

Sebastian räknar även saker och säger jag till honom att han ska peka på den saken han räknar upp så kan han räkna långt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0