Frön i jord - under bästa åskväder =)

2011-05-11 @ 21:22:17

I dag mellan vattenstänken sådde jag och Sebastian våra blomfrön. Jo, det fina vädret höll ut bra länge med enbart några stänk i omgångar och ett fasligt oväder som precis missade oss och som bjöd åskväder från två håll, innan det senare började regna ordentligt.  =)

Det var toppen att kunna göra det med honom, en grej som på ett så pedagogiskt och tydligt sätt bara var för honom och mig (inte Miléa). Vi stod under paraplyet och stoppade ner fröna i jorden och täckte för med jord och klappade lite på. Sen vattnade vi i två omgångar (och sedan regnade det ju också - men jag missade att blötlägga fröna ett dygn innan de kom i jord så det kan kanske gå på jämnt ut). Jag hällde vatten i Sebastians lilla kanna och han vattnade jorden. Jättemys hade vi!

När pappa kom hem berättade Sebastian glatt att vi hade "stoppat blommor i jorden"!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0