De bruna beslagen

2011-05-11 @ 20:54:45

Nu har de äntligen kommit.

Såhär blev grindvändan (i och med det dock inte sagt att allt är färdigt än). I början prioriteras grindköpet inte, sen tar det tid att hitta vilken grind som kan passa trappan, sen att se vart den finns att köpa ... mm. Jo vi fick ju köpt två grindar efter mycket om och men. Efter att ha varit och kollat i en butik och fått besked att de bara hade grå beslag inne till Flexi-fit's trägrind ringde jag och kollade var de hade bruna. Jag var lite omständig och frågade flera gånger tjejen i butiken som sade att de hade bruna inne om de faktiskt var bruna (eftersom andra butiker bara haft grå) men jo, de skulle vara bruna, och hon hade dem i butiken. Skickade M att hämta dem och sen visste vi att det skulle ta tid att sätta upp - samt att det behövde vara barnfri tid - så de stod oöppnade en fem sex dagar i hallen, tills jag en vacker dag tänkte att jag skulle se efter om det var bruna beslag. Båda lådor innehöll grå beslag.

Nu har de kommit, de bruna beslagen (jo, jag bad tjejen öppna båda lådor och titta att de var bruna - det var de) efterbeställda ifrån en annan butik, och vi behöver INTE lämna tillbaka de andra som vi har. Det är en skänk från ovan ändå för de är inte helt lätta att sätta ihop och jag har mycket hellre en grind att utgå ifrån istället för att börja om från början med bruksanvisningen. Den lyxen har vi eftersom vi ska ha två grinar, en uppe och nere.

Trots detta är det i alla fall så att den grinden som vi gjort i slutändan måste monteras isär för att de nya beslagen ska i. Det kommer att bli superfint sen med LITE tradigt är det att det blivit såhär när jag verkligen försökte se till att det skulle bli rätt. Nåja. Ibland ska det kanske bara bli tokigt helt enkelt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0