Vinter, ge med dig!

2011-03-18 @ 10:57:39

Jag vet inte hur dina sovtider såg ut i går, men jag gick och lade mig före det började att snöa och gick sedan upp efter att det hade slutat.

Precis som om snön vet att den inte är önskvärd nu och att den lever på nåder. Den gör smygentré över natten då alla sover som för att ta oss på sängen (det gjorde den ju..) och försöker få oss att reagera med ett "åh vilket vackert vinterlandskap jag har precis utan för dörren" (inte som en snöskottande granne uttryckte sig "det här vill man ju inte göra igen, jag längtar efter våren") när vi på morgonen möts av dess vita täcke.

I går var jag ute med barnen och Sebastian grävde i sandlådan och var mycket nöjd med att tjälen äntligen gått ur marken. Solen strålade på en blå himmel och fåglarna sjöng sånger som lovade om vår. Visst hade vi hört att det skulle snöa men det var inte lätt att tro på just då.

På en negativ not ska det has i åtanke att april månad ännu inte infallit och vi vet alla vad april brukar föra med sig i sitt sköte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0