Telefonladdning

2011-03-16 @ 10:53:39

När jag inte är i samma rum som barnen brukar jag fråga Sebastian vad han gör. Svarar han inte eller säger någonting som inte är bra, då är det dags att kolla läget. Nu har Sebastian börjat fråga, "vad gör du mamma?" eller bara kort och gott "vad gör du?".

I går gällde det när jag hämtade mobilladdaren från översta byrålådan i vardagsrummet. "Jag ska ladda min telefon", svarade jag då. En stund senare ropar Sebastian från vardagsrummet, "jag laddar också min fån (telefon)". Sebastian har hittat gamla mobiler och även hittat laddare och lyckats sätta i rätt laddare i en av mobilerna (utan att för den skull ha kopplat in den i väggen). "Vad bra", svarar jag och ger honom en stor puss och ber honom att låta den ligga kvar uppe på byrån så att inte Miléa tar den (då kommer han kanske inte på att ladda den i väggen där ju Miléa kan få tag på den).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0