Näe, tänker fortfarande på det

2011-03-16 @ 22:44:07

För veckor sedan fick jag höra en mamma sitta och berätta om att hon ger av sina sömnpiller till sina barn. Hennes yngsta går inte ännu. Hon rättfärdigade det med att hon inte orkar med att inte få sova och tycker att det är jätteskönt att de sover hela natten. Att det har blivit bättre nu när hon får sova.

(Jag tror inte jag gjort ett inlägg om detta tidigare men är inte helt säker eftersom det är ett bra tag sedan detta hände och mötet lämnade mig djupt berörd).

Jag sade ingenting till mamman (jag var nog ganska chockad över att hon satt och var öppen om det) med var tydlig med att efter att hon hade gått påtala för de andra som suttit med att jag absolut inte håller med om någonting av vad hon sa och att det inte är okej och att jag tar stort avstånd från det.

Att få sova när vi är småbarnsföräldrar är ingen rättighet! Barn har svårt med sömnen som det är, tänk dig att a l d r i g ha fått somna själv i din säng. Hur ska du lära dig att sova?


Näe, jag tänker fortfarande på det..  USCH!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0