Body Combat :(

2011-03-25 @ 10:09:23

Prövade någonting nytt sist jag tränade. Trodde det var kick/box men jag hade tagit fel på dag vilket ingen upptäckte, inte heller jag, som tur var och jag kunde träna Body Combat istället.

Vilken otroligt grym träningsvärk jag har. I dag än värre än i går. Mycket tuff träning och jag var ordentligt svettig efteråt. Knät klarade sig faktiskt bra. Jag kände av det lite under träningen men har inte känt av det alls efteråt. Jag var lite rädd att det skulle svullna upp. 
 
Body Combat. Det var inte LITE aggressiv träning det inte. Jag kände att instruktören gick alldeles för långt när hon uppmärksammade oss på den gräsliga musiken vi fick träna till (flertal låtar tyvärr). Både i text och "musik" tycker jag att musiken var på låg nivå. "Lyssna vad de säger", sade hon flera gånger, "long time coming", "Down in the ground (eller någonting liknande)" ville hon att vi skulle tänka på när vi stod och matade slag neråt åt en liggande låtsasperson. Det var nästan så att jag inte kunde fokusera på träningen för det starka budskapet som jag tyckte hon ville förmedla. "Se din fiende".

Tyck att jag är känslig men jag menar att det snarare är detta som gör att amatören går ut och slår än att det skulle vara förorsakat av TV-spel. Efter att ha blivit matad detta i veckor och månader under träningen som skapar adrenalinpådrag så kan jag visst se någon hämnas på någon som haft det "long time coming". Jag gillar träningsvärken jag fick, på alla rätta ställen, och jag skulle nog tycka att det var bra, och rolig, träning efter att ha lärt mig mer och helt kunnat följa koreografin för att få ut max av alla rörelser men jag vet inte om jag vill uppleva samma aggressivitet igen. Jag är helt säker på att det går att lyfta upp det stolta och hedervärda i kampsporten, i det idrottsmässiga utan att behöva känna att det handlar om döden men för den skull inte bjuda på syjunta.

Just denna instruktör vikarierade för en annan och jag kan bara hoppas att ordinarie inte bjuder på samma stil.

Jag tror nog att jag vill pröva kick/box ändå med handskar och mitsar och då vi sparar med partner.

Jag vill känna "Rocky" när jag tränar, den goda sidan som vinner över den onda. Jag vill inte känna misshandel och att jag är på den onda sidan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0