Ansiktsbehandling

2011-03-18 @ 22:53:41

Årets behandling brukar infalla runt omkring min födelsedag. Så även i år. Hudanalysen blev dock att jag har som en hinna på hyn och att smutsen under inte kan komma ut.. Att hyn är yttorr men fet under. Hon kunde inte få ut så många pormaskar som hon ville under behandlingen och hon behöver vanligen inte trycka så hårt, sa hon. Jag har dock gått på behandling förut och de har alltid tryckt så hårt och ingen annan har klagat på att de skulle sitta hårt åt eller att min hy inte var bra..

Hon dukade fint upp sitt lilla smörgåsbord av vad hon tyckte att jag behövde (nämnde jag att det var Declor = skitdyrt), allt som allt nio produkter där den första låg på 320 kronor och den minsta flaskan kostade över 500 kronor. Eh, jag har sagt det förut, den ekonomin har väl ingen?

Jag har i flera år varit en nöjd användare av Proactive Solution. Jag känner att hyn har en lyster (jag tror att den fortfarande har det) och att den är len och mjuk. Nu står jag lite som ett frågetecken och vill ha en second opinion innan jag ger med mig och tror henne. Jag blir lite trött och vill inte stå inför att behöva börja om för att hitta hudvårdsprodukter som gör vad de ska utan att ruinera en på köpet.

När jag stod där framför henne och sade att jag ber att få återkomma angående produkterna lade jag märke till att hennes hy inte var bättre än min och undrade bara hur det kom sig om hon nu var så duktig.. >(

Vad använder du? Hur många produkter är det?



Kommentarer
Postat av: E

Jag spammar dig här med samma kommentar som på facebook typ.... Min hy är mkt bättre nu när jag slutat använda dyra produkter i mängder. Mest ljummet vatten, ibland mild ansiktspeeling och ansiktstvätt L300 alt något annat PARFYMFRITT. Och samam med ansiktskräm: parfymfri, mild L300. Jag är annars den som alltid går på frisörers och andras prat om vilka produkter man måååååste ha. Och alltid blir jag lika besviken. Slut med det nu (tror jag..ha ha)./E

2011-03-18 @ 23:13:54
Postat av: L

Tack E.



Jag ska testa de produkterna. =D

2011-03-18 @ 23:20:18
URL: http://mammamedknuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0