Sebastian pratar

2011-12-26 @ 21:03:16

Sebastian har fått ett bra pedagogiskt datorspel i julklapp. I morse fick han hålla på med det från kvart över sju då han legat inne hos oss i tjugo minuter och inte kunnat somna om. När jag gick in till honom strax efter åtta sa han "Det var bra mamma, tack för att jag fick göra den". Sötis.


I bilen hem i eftermiddags frågade Sebastian mig i baksätet om pappa är mycket gammal. -Näe, pappa är inte gammal, svarade jag och log och frågade honom varför ha undrade det. Då svarade Sebastian att, -När man är gammal då dör man.

Är det inte lite tidigt med sådana funderingar för Sebastian, inte ännu tre och ett halvt år?



Kommentarer
Postat av: Anonym

söta Sebastian, min prins. bra att ni köpt ett pedagogiskt dataspel till honom.

Man brukar väl ha funderingar om döden i 5 års åldern, men barn blir ju bara tidigare och tidigare.

2011-12-28 @ 14:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0