Pappa till AfterWork

2010-09-10 @ 22:40:29

Körde M i morse så han "slapp" ha bilen. Var i stan och gjorde ärenden (köpte bland annat kontorsgrejer till M's kontor) tills det var dags att hämta Sebastian. Hann med att amma medan jag njöt av sushi från favoritstället innan jag skulle åka. Tänk att jag kan äta med pinnar med vänster hand trots att jag aldrig prövat det tidigare. =)

Väl hemma äter vi smörgås och jag ammar Mileá igen innan vi alla sover lite drygt en timme. Skönt. När vi vaknar åker vi till M på jobbet för att hämta upp hans jobbdator som är för tung och dyrbar för att få hänga med på AW. Vi lämnar av hans inhandlade kontorsprylar. Det regnar och innan vi åker vidare till IKEA tar vi med oss M och släpper av honom vid AW-stället.

Varför IKEA? Det regnar och Sebastian har hos dbv H fått vara ute och leka vattenlek hela förmiddagen, kan därför vara inne lite. Hemma med båda barnen under eftermiddag och kväll? Lite väl mastigt. Vi åker till IKEA (jag gillar KEA, säger Sebastian på väg dit) med ansatsen att leka och äta middag. Ingenting inhandlas utan Sebastian får leka och leka både före och efter att vi äter middag för 53 kronor i restaurangen. Jag glömmer hans sittdel till vagnen och han är väldigt nöjd med att för första gången få gå själv på IKEA. Det fungerar dock väldigt bra då vi inte har en bestämd agenda.

När kommer M hem? Sent hoppas jag. Han är så sällan ute att jag hoppas att han verkligen är ute då han väl är ute. Skickade med honom kontanter, mitt "busskort" och en lapp med sista hemtransportstiderna på. Lite förspänt ska han allt få ha det ;P

Sebastian somnade som en stock strax innan 20 och Miléa somnade i sin insats kvart i nio. Jag har tittat på "Pirates of the Caribbean" och epilerat mina ben och bloggat. Nu har M kommit hem och jag ska gå och sova. =) Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0