Mysutflykt med barnen

2010-09-22 @ 14:52:53

I förra veckan under en av Sebastians "hemmadagar", han går ju bara 15 timmar hos H, gjorde jag matsäck och sen gick vi ner till stora parken. Vi var ute, under en till en början regnfri dag, mellan klockan 11 och 17. Det regnade från cirka klockan 13 under perioder men vi var klädda för varierande väder. Sebastian stormtrivdes med att få vara ute och plaska okontrollerat. Jag tyckte inte heller att regnet störde så värst mycket utan var bara jättenöjd med att vi hade en så trevlig lång utomhusdag. =)

Lite speciellt var det väl att stå och amma i lekhuset när det regnade (det var ganska folktomt på lekplatsen denna dag) men heller stå än sitta när det ammas hemifrån utan amningskudde, jag får så in i norden ont i ryggen annars.

Jag fick byta två bajsblöjor och ammade två gånger men det gick bra ändå. Förutsättningarna var inte vad de kunde ha varit men det var en bra dag. Amningen och mina och Sebastians ätstunder kolliderade inte så där var det supersmidigt.

Sebastian var i sjunde himlen denna dag för så fort vi kommit till parken kom det en lite grävmaskin som hjälpte parkarbetarna med dräneringsarbete vid dammen. Vi satt alldeles bredvid och tittade på medan vi smaskade våra pannkakor till lunch och på eftermiddagen efter vår långpromenad under vilken i alla fall Miléa sov fick Sebastian provsitta grävmaskinen och dra i spakar och trycka på knappar. Då var det härligt att vara en liten Sebastian kan jag tro.



bild kommer från mobilen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0