Kratta löv

2010-11-25 @ 14:20:57

Måste bara även om det är över en vecka sedan.

Lövkrattarhelgen. Jag trivdes som fisken i vattnet då den inträffade under min stegräknartävling jag hade med min syster. Samtidigt som jag fick någonting att göra när jag var ute med barnen blev det steg på räknaren. Jodå jag krattade både här och där och hade så trvligt att jag struntade fullständigt i om någon annan borde ha krattat där jag for fram.

Det som var så härligt var att jag kunde göra Sebastian så delaktig. Jag var utrustad med en plastspade (toppenbra för det blev inte tungt för Sebastian att hjälpa till att lyfta över löven med den) i den plasklåda jag också använde. När lådan var full satte jag den på pirran och satte Sebastian - som var utstyrd i galonisar - i lådan på löven. Han tyckte det var jättekul (jag också) samtidigt som det var väldigt praktiskt då han hindrade, den ändå inte så tunga och glatta, lådan från att åka av pirran när vi skulle gå till containern och tömma.

Hihi mysbus!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0