Skön dag

2010-05-14 @ 20:12:32

Gick första promenaden till "stan" i dag. Varmt härligt underbart soligt väder var det och jag var borta mellan klockan 13.10 och 15.40. När jag kom hem lade jag mig i sängen och läste ur förlossningsboken "Föda barn - Från naturligt till högteknologiskt" av Ulla Waldenström (där hon bland annat skriver dagbok på förlossningen, väldigt intressant). När jag blev trött sov jag en lång stund. Mm.

I stan stannade jag på ett café och lyckades träffa rätt på första försöket. Där intog jag en väldigt god lasagne med stor sallad och tzatziki till dressing. Efterrätt blev en något för stor hembakad biskvi. Allting i toppklass. Tog mig långsamt hem bärandes några äpplen och päron och jordgubbar som jag naturligtvis avsmakade under promenaden. Alla jag stötte på i stan och under promenaden var väldigt vänliga. När jag nästan var hemma stötte jag, i ett vackert skogsparti med vitsippor, på två rådjur. En hona och en hane. Jag stod stilla och tittade en stund och det gjorde de också. Magiskt.

Allt som allt? Jo jag tror att vi flyttat till precis rätt ställe. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0