Mina färger

2010-05-08 @ 09:46:22

Sebastian bygger med sina Mega Bloks, en kär syssla nu för tiden. Jag har ätit frukost och föreslog tidigare för honom att han skulle hämta sina ”klossar”. Aa, sa han glatt och gick av och an mellan kök och vardagsrum och hämtade klossar. Han byggde på sitt torn för varje kloss han hämtade.

 

Nu sitter han på golvet. ”Ramla blåa”, säger han. ”Blåa?”, undrar jag. Kan han färgerna? Jag frågar honom, ”vilken är blå Sebastian?” ”Den”, svarar han och pekar på den blå klossen. ”Oj vad du kan gubben”, berömmer jag. Sebastian har väckt min nyfikenhet. ”Kan du svart också?” ”Vilken är svart?” Sebastian pekar. Jag frågar honom även om de andra färgerna, gul, orange och slutligen grön. Sebastian kan alla. =) Vilken duktig kille. Vi pratar inte mycket färger hemma, kanske gör de det på dagis. Är det lite tidigt att redan kunna färgerna? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0