Många små kompisar

2010-05-18 @ 19:59:33

Min kille är bortrest i jobb till i morgon och farmor var snäll och hämtade Sebastian på dagis i dag. Farmor stannade på middag och Sebastian åt som en hel karl. Skönt. Efteråt blev det lite tårta efter gårdagen men jag såg till att spara lite kvar till födelsedagsbarnet också, till när han kommer hem. Efter maten vinkade vi av farmor och stannade sedan ute. Det har varit helt underbart väder i dag med en temperaturtopp på 19 grader, nu var det 16½ fortfarande strax innan klockan 19.00.

Ute gjorde vi många nya bekantskaper. Två nya familjer hälsade vi på. Mammorna och en pojke och en flicka i vardera familj. Den ena familjen hade dessutom en katt och den andra hade en kanin som Sebastian fick klappa så då var han nöjd. Härligt. Verkar inte vara någon ände på barnfamiljerna här i vårt område, vilket naturligtvis är bara till godo. Tidigare när vi var ute, innan maten, träffade vi ytterligare en mamma och hennes dotter som var och hälsade på mormor och morfar här i området. När flickan sedan försvann letade Sebastian efter henne och fann henne sittandes med Mariekex och saft hos sin mormor och morfar. Sebastian blev erbjuden ett kex och hållandes mig i handen tog han emot det.

Ja det blir många kompisar till Sebastian, och jag som oroade mig att han genom att gå hos en dagbarnvårdare med bara fyra barn skulle ha för lite kompisar. Jag ser inte längre det som en möjlighet. Dessutom verkade båda mammorna jag träffa de nu sist på kvällen vara avundsjuka på att vi skulle ha dbv. Det känns som ett gott betyg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0